Notice regarding the change of the contents of cooperative alliance registration

a) Implementation order:

- Step 1: Within 15 days, as change the charter, the number of member cooperatives, members of Board of Directors, supervisory board, the cooperative alliance shall send a written notice to the cooperative alliance registration agency where it registered its head office.

- Step 2: Upon receiving the documents, the cooperative alliance registration agency:

+ Request the applicant to submit a valid copy of valid identity card or passport;

+ In case of being authorized, it is required to prepare the following papers: The service supply contract between the person establishing the cooperative alliance, the cooperative alliance and the organization providing services of submitting documents and receiving results; the recommendation letter of that organization for the individual to submit documents and receive results; or the authorization letter the individual to submit documents and receive results in accordance with law.

- Step 3: The cooperative alliance registration agency shall hand over the receipt upon receiving the notice and supplement into the cooperative alliance registration documents;

b) Implementation method:

In person at the office of administrative agencies

c) Documents:           

- Notice regarding the change of the contents of cooperative alliance registration;

- The General Meeting of Members’ Resolution or written decision by the Board of Directors on the change of the contents of cooperative alliance registration;

- Charter amended (in case of changing the charter of the cooperative alliance);

- List of member cooperatives after the change (in case of changing the number of member cooperatives);

- List of members of the Board of Directors, supervisory board after the change (in case of changing the members of the Board of Directors, supervisory board).

d) Number of documents:

01 set

đ) Time limit for settlement:

05 working days from the receipt of valid documents

e) The agency implementing administrative procedures:

Business Registration Office under the Department of Planning and Investment

g) Subjects of administrative procedures:

Organizations

h) Results of administrative procedures:

Supplement into the cooperative alliance registration documents;

i) Fees: None

In accordance with the provisions of Clause 6, Article 2 and subparagraph b, Clause 2, Article 3 in Circular No. 02/2014/TT-BTC dated 02/01/2014 of the Ministry of Finance guiding charges and fees to be decided by people's Councils of provinces and Centrally-run cities.

k) Name of form, declaration:

Notice regarding the change of the contents of cooperative alliance registration in accordance with the form as prescribed in Appendix I-9, Circular No. 03/2014/TT-BKHDT;

l) Requirements and conditions for procedure implementation (if any):

None

m) Legal basis of administrative procedures:

- Law on Cooperatives dated 20/11/2012;

- Decree No. 193/2013/ND-CP dated 21/11/2013 on detailed regulations for a number of articles of the Law on Cooperatives;

- Circular No. 03/2014/TT-BKH dated 26/05/2014 guiding the cooperative registration and reporting system on operations of the cooperative;

- Decision No. 31/2008/QD-UBND dated 28/12/2008 of Hung Yen province People's Committee;

Ý kiến bạn đọc
Gửi ý kiến bình luận của bạn
Họ và tên
(*)
Email
(*)
Nội dung bình luận
(*)
Mã xác nhận
CAPTCHA image
Nhập mã được hiển thị ở hộp dưới đây
 

Ngày 21/12, huyện Phù Cừ phối hợp với Công ty Cổ phần Phát triển FUJI ...

Ngày 12/12, UBND tỉnh tổ chức họp kiểm điểm tiến độ triển khai các cụm...

Những năm gần đây, Hưng Yên đã vươn lên trở thành một trong những địa ...

Ngày 13/9, đồng chí Trần Quốc Văn, Phó Bí thư Tỉnh ủy, Chủ tịch UBND t...

Với sự tích cực triển khai thực hiện các cơ chế, chính sách thu hút đầ...

Thăm dò ý kiến
Đánh giá của bạn về cổng thông tin doanh nghiệp tỉnh Hưng Yên?

Đẹp

Bình thường

Xấu

Khác



https://188betz.net/ Rikvip

 

 

SỞ KẾ HOẠCH VÀ ĐẦU TƯ TỈNH HƯNG YÊN

Trung tâm Xúc tiến Đầu tư và Hỗ trợ Doanh nghiệp 

Địa chỉ: Số 8, đường Chùa Chuông, phường Hiến Nam, thành phố Hưng Yên, tỉnh Hưng Yên

Tel: (0221) 3524 666 Fax: (0221) 3525 999

Email: trungtamxtdt@hungyen.gov.vn

Văn phòng đại diện - Trung tâm Xúc tiến Đầu tư và Hỗ trợ Doanh nghiệp 

Địa chỉ: số 695, đường Nguyễn Văn Linh, phường Bần Yên Nhân, thị xã Mỹ Hào, tỉnh Hưng Yên.

Tel: (0221) 3522 668 Fax: (0221) 3525 999

Email: trungtamxtdt@hungyen.gov.vn

Giấy phép số: 29/GP-TTĐT của Sở Thông tin và Truyền thông ngày 21 tháng 8 năm 2019 

Chịu trách nhiệm nội dung: Nguyễn Ngọc Khánh – Giám đốc trung tâm.

 Số người online: 2      Tổng số lượt truy cập: 11.764.077          Thực hiện bởi: OrientSoft